Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.
Continutul minimal este format din:
a) reguli privind protectia, igiena şi securitatea în muncă în cadrul unităţii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminării şi al înlăturării oricărei forme de încălcare a demnităţii;
c) drepturile şi obligaţiile angajatorului şi ale salariaţilor;
d) procedura de soluţionare a cererilor sau a reclamaţiilor individuale ale salariaţilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii în unitate;
f) abaterile disciplinare şi sancţiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinară;
h) modalităţile de aplicare a altor dispoziţii legale sau contractuale specifice;
i) criteriile şi procedurile de evaluare profesională a salariaţilor.
- Produce efectele fata de salariati din momentul incunostintarii acestora.
- Angajatorul are obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern.
- Se afiseaza la sediul angajatorului.
- Modificarile continutului regulamentului intern este supusa acelorasi reguli privind informarea.
- Orice salariat interesat poate sesiza angajatorul cu privire la dispozitiile regulamentului intern, in masura in care face dovada incalcarii unui drept al sau.
- Controlul legalitatii dispozitiilor este de competenta instantelor judecatoresti, care pot fi sesizate in termen de 30 de zile de la data comunicarii de catre angajator a modului de solutionare a sesizarii formulate .
- Regulamentul intern trebuie intocmit in termen de 60 de zile de la data dobandirii personalitatii juridice.