Definitie: Certificatul constatator este un document care prezinta starea la zi a firmei si cuprinde urmatoarele informatii:
- denumirea (firma);
- emblema;
- numărul de înregistrare în registrul comerţului;
- codul unic de înregistrare;
- starea firmei;
- forma juridică;
- sediul social/profesional;
- durata de funcţionare;
- obiectul de activitate – domeniul şi activitatea principală;
- capitalul social (subscris şi vărsat), numărul şi valoarea părţilor sociale;
- asociaţii, datele de identificare, numărul părţilor sociale atribuite fiecărui asociat pentru aportul său, participarea la capitalul social şi la profit şi pierdere (pentru societăţile cu răspundere limitată, în comandită simplă sau în nume colectiv);
- Administratorii/Membrii Consiliului de administraţie şi Directorii (în sistemul unitar)/ Membrii Consiliului de supraveghere şi Membrii Directoratului (în sistemul dualist), datele de identificare şi durata mandatului cu puterile conferite;
- cenzorii/auditorii financiari;
- sediile secundare;
- activităţi şi sedii autorizate;
- indicatorii din situaţiile financiare anuale;
- alte menţiuni referitoare la măsuri asiguratorii şi condamnări penale.
De unde pot achizitiona un certificat constatator?
-online, prin accesarea serviciului InfoCert (nu necesită utilizarea unei semnaturi electronice; plata se efectueaza doar prin card bancar);
-prin posta (plata prin ordin de plata; se achita suplimentar tariful auxiliar de 7,74 lei);
-la ghiseu – ONRC si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale. Tarif conform H.G. nr. 902/2012 este de 45 lei, documentul eliberandu-se pe loc.