Vreau sa fac o angajare, care sunt documentele de care am nevoie?

In vederea angajarii unei persoane in firma, angajatorul este obligat sa inscrie locul de munca la posturi vacante. Daca angajatorul a gasit candidatul ideal, contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor, care se transmite inspectoratului teritorial de munca. Angajatorul este obligat ca, anterior inceperii activitatii, sa inmaneze salariatului un exemplar din contractul individual de munca.

Pe de alta parte, la angajare, angajatorul trebuie sa intocmeasca un dosar al viitorului angajat care sa cuprinda urmatoarele documente:

  • adeverinta medicala la angajare – este obligatorie, altfel contractul de munca este nul;
  • CV-ul ;
  • oferta de munca;
  • copie dupa cartea de identitate a angatatului;
  • declaratia pe propria raspundere privind functia de baza – daca este cazul;
  • adeverinta de la angajatorul anterior privind vechimea in munca, contributia la CASS si evidenta concediilor medicale;
  • o dovada de la banca cu privire la IBAN-ul personal care va servi la plata salariilor prin virament bancar – daca este cazul;
  • copie dupa carnetul de conducere – daca se va conduce masina in scopul societatii;
  • copie dupa cartile de identitate sau certificatele de nastere ale persoanelor in intretinere – daca exista persoane in intretinerea angajatului;
  • declaratia salariatului privind persoanele aflate in intretinere;
  • fisa postului.

Declaratia privind functia de baza si a persoanelor in intretinere este importanta in vederea stabilirii deducerii personale, adica a sumei pentru care se acorda scutire de la plata impozitului pe venitul din salarii. Este necesara privind stabilirea functiei de baza si a deducerilor suplimentare. 

Comments are closed.


Deprecated: Directive 'allow_url_include' is deprecated in Unknown on line 0