Termenele de pastrare a documentelor financiar – contabile

Daca ai o societate si esti administrator ai obligatia de a pastra arhiva cu documentele justificative pentru anumite perioade de timp stabilite de legislatia in vigoare, la domiciliul fiscal, la sediul social sau la sediile secundare, pe suport de hartie sau pe suport electronic.

Documentele contabile care se pastreaza pe o perioada de 50 ani :

  • Statele de plata

 

Documentele contabile care se pastreaza pe o perioada de 10 ani :

  • Registre de contabilitate
  • Alte documente justificative altele decat cele enumerate mai jos, care stau la baza inregistrarii in contabilitate

 

Documentele contabile care se pastreaza pe o perioada de 5 ani :

  • nota de receptie si constatare de diferente;
  • bon de predare, transfer, restituire;
  • bon de consum;
  • bon de consum (colectiv);
  • lista zilnica de alimente;
  • dispozitie de livrare;
  • fisa de magazie;
  • lista de inventariere;
  • lista de inventariere (pentru gestiuni global-valorice);
  • chitanta;
  • chitanta pentru operatiuni in valuta;
  • dispozitie de plata/incasare catre casierie;
  • borderou de achizitie;
  • borderou de achizitie (de la producatori individuali);
  • decont pentru operatiuni in participatie;
  • ordin de deplasare (delegatie);
  • ordin de deplasare (delegatie) in strainatate (transporturi internationale);
  • decont de cheltuieli (pentru deplasari externe);
  • decont de cheltuieli valutare (transporturi internationale);
  • nota de debitare/creditare;
  • fisa de cont pentru operatiuni diverse;
  • fisa de cont pentru operatiuni diverse (in valuta si lei);
  • decizie de imputare;
  • angajament de plata.

Exceptie!

Documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 5 ani se vor pastra pe perioada corespunzatoare duratei de viata utila a acestora.

Comments are closed.