Cele 3 elemente de identificare a unui profesionist

Cele mai importante elemente care pot identifica un profesionist sunt: firma, emblema si marca. Dorim sa va prezentam in continuare cateva aspecte particulare despre fiecare element in parte.

Firma:

  • este numele sau denumirea sub care un profesionist isi exercita comertul si sub care semneaza;
  • orice firma noua trebuie sa se deosebeasca de cele existente, iar in cazul in care exista o asemanare cu o alta firma, atunci trebuie sa se adauge o mentiune care sa o deosebească de aceasta.

Emblema:

  • este un semn sau o denumire care deosebeste un profesionist de un altul de acelasi fel;
  • orice emblema trebuie sa se deosebeasca de emblemele inscrise in acelasi registru al comertului, pentru acelasi fel de comert, precum si de emblemele altor profesionisti de pe piata unde profesionistul isi desfasoara activitatea;
  •  

    exista o serie de conditionari in ceea ce priveste utilizarea emblemei şi a firmei unui profesionist datorate interdependentei dintre acestea;

  •  

    emblema poate fi folosita pe panouri de reclama, pe facturi, scrisori, note de comanda, tarife, prospecte, afise, publicatii si in orice alt mod, numai daca va fi insotita in mod vizibil de firma profesionistului;

  • daca emblema cuprinde o denumire, firma va fi scrisa cu litere avand marimea de cel putin jumatate din cea a literelor cu care este scrisa emblema;
  • atat firma cat si emblema trebuie sa fie in limba romana;
  • in momentul inregistrarii la registru, profesionistul dobandeste drept de folosinta exclusiva asupra acestora;
  • in momentul radierii firmei si a emblemei, acestea vor fi indisponibile pentru o perioada de 2 ani de la data radierii.

Marca: 

  • este orice semn susceptibil de reprezentare grafica, precum: cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale şi, in special, forma produsului sau a ambalajului sau, culori, combinatii de culori, holograme, semnale sonore, precum si orice combinatie a acestora, cu conditia ca aceste semne sa permita a distinge produsele sau serviciile unei intreprinderi de cele ale altor intreprinderi;
  • marcile se inregistreaza in registrul marcilor tinut de Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM);
  •  

    o marca poate fi inregistrata de orice persoana fizica sau juridica;

  • inregistrarea unei marci la OSIM inseamna protectia acesteia doar pe teritoriul Romaniei.

Comments are closed.


Deprecated: Directive 'allow_url_include' is deprecated in Unknown on line 0