Analiza PEST presupune o analiza a situatiilor strategice intr-o afacere de succes.
Fatorii Politici (P) au o influenta puternica asupra afacerii. Imactul taxelor percepute si al legislatiei in vigoare, precum si gradul de stabilitate politica au o importanta deosebita in ceea ce priveste prosperitatea unei afaceri.
Factorii Economici (E). Cei mai importanti indicatori macroeconomici(inflatie, PIB, somaj, rata dobanzii), nivelul de consum in randul populatiei, preturile administrate, nivelul competivitatii economice nationale vor avea un impact imens asupra deciziilor in afaceri.
Factorii Socio-culturali (S). La aceasta categorie includem nivelul educational, stilul de viata al populatiei, atitudinea fata de calitate, rata varstei, atitudinea fata de ecologism samd.
Factorii Tehnologici (T). Nivelul tehnologic relevant pentru o afacere cu posibilitatile de proiectare ieftina a produselor si serviciilor promovate de aceasta reprezinta punctul central in cadrul acestor factori. De asemenea, managerii trebuie sa stabileasca impactul tehnologiei actuale asupra distributiei marfurilor, asupra implementarii de noi strategii de advertising samd.